نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5767
-
الف
+

«مصطفی طاری» از «سفر سبز» تا «مختارنامه»+تصاویر

در این گزارش با «مصطفی طاری» بازیگر سریال «سفر سبز» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم2، «مصطفی طاری» (کامران فرد) زاده سال ۱۳۲۴ هجری خورشیدی در تهران، بازیگر اهل ایران است.

وی فارغ التحصیل لیسانس تیاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد. بازی در تیاتر را از سال ۱۳۴۸ و حضور در مقابل کمره را با فلم کوتاه «تجربه» آغاز کرد.

طاری در سال 1363 با سریال «بار دیگر زندگی» به کارگردانی «علاءالدین رحیمی» وارد قاب تلویزیون شد.

مصطفی طاری از آن دست بازیگرانی است که در بیشتر کرکترهای منفی، متفاوت حضور یافته است و این مسئله را در نوع انتخاب نقش‌هایش می‌توان حس کرد.

او در سال 1381 با نقش «غلام» در سریال «سفر سبز» که هم اکنون از شبکه آی فیلم2 در حال نشر است، حضور یافت. این سریال به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» از سریال های مناسبتی ایام محرم است.

وی طی یک مصاحبه در پیوند با حضور خود در این سریال گفته است: «وقتی نگاه می‌کنم داستان یک سریال دارای ارزش است و بازیگران با ارزش و مجربی هم در آن حضور دارند، با عشق و تمام وجودم کار می‌کنم. من در کارهایی حاضر شدم که قصه‌ها و فلمنامه‌های جذاب و دلچسب وجود داشت، کارگردانان و عوامل و هنرمندان مجربی در کنار کار بود؛ مصداق بارز آن «سفر سبز» و خیلی کارهای دیگر. وقتی این عشق و علاقه باشد آن کار صلابت و طراوات پیدا می‌کند.»

مصطفی طاری در سال 1390 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی حضور یافت. او در این سال با بازی در 4 فلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد.

آثار مهم مصطفی طاری در این سال، بازیگری در فلم «دوازده صندلی» به کارگردانی «اسماعیل براری»، سریال «چهار چرخ» به کارگردانی «جواد مزدآبادی»، سریال «مختارنامه» به کارگردانی «سید داود میر‌باقری» و سریال «ساخت ایران» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» محسوب می‌شود.

طاری با حضور در نقش «بن حُرَیث»، فرمانده اموی شرطه‌های کوفه، یکی از نقش های ماندگار خود را ایفا نمود.

وی در مورد نقش خود در سریال مختارنامه اظهار داشته است: بعد از پیشنهاد داود میرباقری، 5 ماه بعد مقابل کمره رفتم. در این مدت درباره کرکتری که قرار بود بازی کنم تحقیق کردم؛ تمام تلاشم این بود که این نقش منفی متفاوت با دیگر نقش‌های منفی‌ام باشد.

 «جستجو» (۱۳۷۰)، «عیاران» (۱۳۷۴)، «تفنگ سرپر» (۱۳۷۸–۱۳۸۰)، «معصومیت ازدست‌رفته» (۱۳۸۱)، «هم‌نفس» (۱۳۸۲)، «دروازه بهشت» (۱۳۹۲) و «اولین انتخاب» (۱۳۹۲) از دیگر آثار تلویزیونی «مصطفی طاری» می باشد.

وی همچنین در فلم های نظیر «کرکس‌ها می‌میرند»، «از فریاد تا ترور»، «شب مکافات»، «آوار»، «پلاک»، «جدال در تاسوکی»، «بی پناه»، «جنگلبان»، «بهار در پاییز»، «ارثیه»، «خواستگاری»، «از بلور خون» و «فرشته» نقش آفرینی کرده است.

گفتنی است سریال های تفنگ سرپر و هم نفس با نقش آفرینی مصطفی طاری پیشتر از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده است.

دانلود سریال «سفر سبز»

دانلود سریال «تفنگ سرپر»

دانلود سریال «هم نفس»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر